Customer Case :Komorebi

Komorebi: Belgisch design eyewear werkt met Belgisch design software Odoo


We zijn te gast bij Trinitus, het bedrijf achter het Belgische brillenmerk Komorebi Eyewear. Trinitus is een toonvoorbeeld van een start-up die na enkele jaren een sterke reputatie heeft opgebouwd in het ontwerpen van modieuze brilmonturen. Komorebi Eyewear wil een subtiel nieuw licht werpen op het design van brilmonturen.


"Elk model is geïnspireerd op transparantie, licht en reflectie. De jarenlange knowhow en passie van de ontwerpers maken van elke schets een standingvol montuur met doordachte details. Kwaliteit dragen we hoog in het vaandel. We hechten enorm veel waarde aan het métier. Zowel in de ontwerpfase als bij de fabricage. Onze ontwerpen zijn Belgisch en ook voor accessoires werken we graag samen met kleinere creatieve ateliers uit België, stelt Brent De Coorde, Founder van Trinitus.

De samenwerking met Accomodata startte in 2016. Van bij het prille begin van de operationele activiteiten werd gekozen om op een gestructureerde manier te werken. Zowel op vlak van CRM, orderingave en orderopvolging werd Odoo Enterprise in gebruik genomen.

"Door van bij de start een ERP-pakket in gebruik te nemen, konden we ook gebruik maken van wat 'best practices' die Odoo Enterprise biedt. Onze klanten konden bijvoorbeeld in een B2B-portaal inloggen waar ze de orderstatus konden opvolgen, bijbestellingen doen, ... Meteen een concurrentieel voordeel dat we konden bieden via het Odoo platform", beaamt Brent De Coorde tevreden.

Vandaag kan Trinitus terugblikken op een aanzienlijke evolutie van het bedrijf. Het bedrijf levert uitsluitend B2B aan optiekwinkels, dit zowel in Europa, Canada, Australië en Azië. Japan is bijvoorbeeld uitgegroeid tot de 2de grootste afzetmarkt van het bedrijf. Dit jaar ambieert Trinitus wereldwijd 300 Komorebi resellers te halen.

Ook op vlak van bedrijfssoftware kende Trinitus de voorbije jaren heel wat vooruitgang. Odoo Enterprise is mee geëvolueerd met de nieuwe versies. Zo kon Trinitus steeds extra mogelijkheden in gebruik nemen.

Een groeibedrijf moet erover waken dat de kosten steeds onder controle blijven. Voor ons was het belangrijk steeds goed zicht te hebben op de voorraadwaarde. We hebben dan ook niet geaarzeld de extra geboden functionaliteit die met de nieuwe versies beschikbaar kwamen onmiddellijk in gebruik te nemen', verduidelijkt Brent De Coorde.


Accomodata zorgde bij Trinitus voor een integratie met MS PowerBI, met als doel Business Intelligence beschikbaar te maken voor de eindgebruiker. Microsoft PowerBI is een interactieve tool voor het visualiseren van data.

Met deze tool kon Dhr. Brent De Coorde aan de slag om de massa aan transactionele ERP-informatie te visualiseren in overzichtelijke management rapporten. Ook hier werden schitterende resultaten bereikt. Instant Business Intelligence dashboards tonen op overzichtelijke wijze de bestelevolutie van klanten, collecties en artikelgroepen.

Uiteraard stopt het hier niet. In de nabije toekomst wil Trinitus extra stappen zeten in de cashflowplanning, sales targets, kostenbudgettering en orderplanning.

"Meten is weten!", besluit Brent De Coorde.



"Door van bij de start een ERP-pakket in gebruik te nemen, konden we ook gebruik maken van heel wat 'best practices' die Odoo Enterprise biedt. Onze klanten konden bijvoorbeeld in een B2B-portaal inloggen waar ze de orderstatus konden opvolgen, bijbestellingen doen etc. Meteen een concurrentieel voordeel dat we konden bieden via het Odoo platform."


Facts & figures

- Bedrijf :Trinitus
- Sector : Fashion
- Odoo Enterprise - Gehost bij Accomdata
- Apps :  CRM -Verkoop - Website - eBusiness - Voorraad - Aankoop - Facturatie - Events - Productie
- + 400 artikelen
- Go Live: september 2016


Contacteer ons voor meer informatie